2011. január 7., péntek

Vers részletek,





"Vállad akasztófáján lóg a testem,
szemed kútjában öngyilkos leszek.
A tőr kihullt kezemből.Térdre estem eléd.
Gyűrött zsebkendőt lengetek.
Bőrig vetkőzöm s tovább.
Kitárom magamat,oly mezítelenül ahogy anyám megszült.
Nincs tőled e világon védelmem,csak ha védtelen vagyok."
           / Faludy György/


"Szeretném,hogyha szeretnének
S lennék valakié
Lennék valakié."
       /Ady Endre/


"Szeress,ne kérdezd,hogy miért.hanem magamért:
magadért,a jövőért,egy napodért,azért a meleg mosolyért,
mit meg is ízlelhetett ajkad,ennyiért,
ízéért e friss pillanatnak."
    /Illyés Gyula/

"Mindig a holnapra mosolygok,
Elvágyom onnan hol bolygok,
Úgy vágytam ide s most már szállnék,
Oh,én bolond,bús beteg árnyék."
    /Ady Endre/
" Meddő órán magam vagyok.
Nagyon.
Kicsordul a könnyem.
Hagyom.
Viaszosvászon az asztalomon,
Farigcsálok lomhán egy dalon,
Vézna,szánalmas figura,én.
Én,én.
Magam vagyok a föld kerekén."
     /Tóth Árpád/
" Naggyá s dicsővé tesz a szerelem.
Nem szeme lát csak szíve -s ez okon
Festik Cupidót szárnnyal,de vakon.
  /W Shakespeare/
 " A várakozás ott csal meg,ahol
Legtöbbet ígér s akkor sikerül,
Mikor a remény csüggedésbe hűl.
  /W Shakespeare/
" Akarsz-e élni,élni mindörökkön
játékban élni,mely valóra vállt?
Virágok közt feküdni lenn a földön,
s akarsz,akarsz-e játszani halált?"
           /Kosztolányi Dezső/
" Várunk a csendes félhomályban 
Valami csodás balzsamot,
Mely elfeledtet mindent,mindent
S meggyógyít minden bánatot..
Leolvasom sápadt arcodról
A rád erőszakolt hitet
És megdöbbenve sejtem,látom,
Hogy nem hiszel már senkinek."
   /Ady Endre/
" Ha megszerettelek kopogtatás nélkül bejöhetsz hozzám,
de gondold jól meg,bántana ha utána sokáig elkerülnél."
   /József Attila/
" Csillag-sorsomba ne véljen fonódni
S mindegy,mi nyel el,ár,avagy salak:
Általam vagy,mert meg én láttalak
S régen nem vagy,mert már régen nem láttalak."
            /Ady Endre/






Nincsenek megjegyzések: